Lázár János nekiment Vitézynek: „Aki most, a Fidesz után Magyar Péter seggét nyalja, nem lehet tárgyaló fél”
Az építési és közlekedési miniszter a HÉV-ek tervezett ritkításáról szóló cikkünkre reagált.
Az építési és közlekedési miniszter a HÉV-ek tervezett ritkításáról szóló cikkünkre reagált.
A nyolc, örökbe fogadásra meghirdetett kastélyt 22 milliárd forintból, nagyobbrészt uniós pénzből újította fel a kormány.
Lázár János szerint 10 millió forintba került a zenélő út, és ha a lőrinci lakosok nem akarják, akkor a zene elmarad.
Berhidától Csengerig, Jászkisértől Paksig összesen tizenkettő templom, óvoda, piac, vendéglő, tornacsarnok és más, Makovecz Imre tervezte építmény kapná meg a kiemelt műemléki védettséget Lázár János minisztériumának javaslata szerint.
A mezőtúri Teleki Blanka Gimnázium homlokzata egy diák autójára omlott. Az iskola felújítását két éve még a körzet fideszes képviselője jelentette be, de aztán jött Lázár János.
A közlekedési szakember szerint elsődlegesen a vasúti összeköttetést kell fejleszteni, mert a fővonali bekötésre készen állnak a tervek, az építési engedélyek pedig még hatályosak. A gyorsforgalmi bővítése nem a reptéri forgalmat segítené, hanem még több ingázót vonzana a belvárosba az agglomerációból.
Navracsics Tibor nemrég utasításba adta a kormányablakok dolgozóinak kötelező öltözetét. Ez azonban semmi azokhoz az iránymutatásokhoz képest, amelyeket az elmúlt évtizedben előírtak már a közszférában dolgozóknak.
A Baross Gábor-díjat Csepreghy Nándor az Építési és Közlekedési Minisztérium parlamenti államtitkára adta át.
Bár előrehaladott fázisban van a Makovecz Imre munkásságát bemutató jövő évi életmű-kiállítás szervezése – amelynek megvalósításhoz nemrég 80 millió forint támogatással járult hozzá Lázár János tárcája – a világhírű építész két évtizede tervezett templomának felépítésével kapcsolatban továbbra is sok a bizonytalanság. Valami azonban mozdulni látszik. Az építési és beruházásügyi miniszter ugyanis az eredetileg a budai Apor Vilmos térre elképzelt alkotás megvalósításához is folyósítani rendelt egy – igaz, a többmilliárdos beruházás méreteihez képest elenyésző – 60 millió forintos költségvetési támogatást.
Több önkormányzat is eljátszott a gondolattal, mi lenne, ha ők lehetnének az állam által dobra vert kastélyok gazdái.
Lázár János szerint a tranzakció lezárása után „miénk lehet a döntő szó”.
„Meghallgatjuk egymást, megbeszéljük, megoldást találunk” – fogalmazott a miniszter.
Pénz és propaganda – a Fidesz erre alapozva érte el páratlan választási sikerszériáját. Most viszont kevesebb a forrás, és a fő üzenetek is megkoptak. Ha Orbán Viktor átalakítja a kormányát, épp arra törekszik majd, hogy vezérgondolatot és pénzt teremtsen 2026-os kampányához.
Vitézy Dávid szerint Lázár János hibás döntéseinek köszönhető mindez.
Vitézy szerint kozmetikázott adatokra hivatkozott a miniszterelnök, erre már a KSH és az Eurostat is felhívta a figyelmet.
Sokat, és nagyrészt EU-s pénzt költött az állam, a műemlékvédelem azoknak a kastélyoknak a felújítására, amelyeket a sokat bírált kastélytörvény alapján most “örökbefogadásra” átadna Lázár János miniszter.
Lázár János válaszolt Magyar Péter ultimátumára, találkozni szeretne, vonatozni nem, Magyar szerint a miniszter ezzel megfutamodott.
A Tisza párt elnöke arra kérte a minisztert, tartson vele és utazzanak együtt a “szocialista szellem vasútján”. Este hatig várja, hogy a miniszter válaszoljon, hajlandó-e vonatra szállni vagy sem.
A miniszter nem akar egy vonaton zötykölődve vitázni a magyar vasút állapotáról a Tisza Párt elnökével, inkább egy állomásra és irányítóközpontba invitálja. Magyar úgy tűnik, ragaszkodik az autentikus helyszínhez, és újabb ajánlatot is tett egy vasutazásra: “utána kimehetünk az ön által veszélyes helynek tartott Bécset is felfedezni”.
A valamivel több mint hat kilométeres útszakasz köti össze az M43-as autópályát a batidai kastéllyal.